استانداردهای ایمنی درب ضد حریق

مقررات، الزامات و استانداردهای ایمنی درب ضد حریق در ساختمان‌ها در قوانین و اسناد قانونی مختلف تنظیم شده است.
اسناد استاندارد که بسیاری از آن‌ها به جزئیات در مورد چگونگی آزمایش و ساخت درب‌های ضد حریق برای ایمنی، و همچنین نحوه نصب و نگهداری آن‌ها می‌پردازند. دو مورد از نکاتی که برای کسانی که مسئول انتخاب درب‌های ضدحریق برای محل خود هستند عبارتند از: BS ۸۲۱۴:۲۰۱۶ آیین نامه عمل برای مجموعه‌های درب ضد حریق و BS ۹۹۹۹:۲۰۱۷ آیین نامه عمل برای ایمنی آتش نشانی در طراحی، مدیریت و استفاده از ساختمان‌ها. BS ۸۲۱۴ توصیه‌هایی را برای مشخصات، نصب و نگهداری درب‌های ضد حریق ارائه می‌دهد، در حالی که BS ۹۹۹۹:۲۰۰۸ آیین نامه ایمنی آتش نشانی برای طراحی، مدیریت و استفاده ساختمان است.
مقررات ساختمان ۲۰۱۰. این الزامات مختلفی را برای ساختمان‌ها، از جمله برخی راهنمایی‌های مختصر مربوط به ایمنی آتش سوزی در قسمت ۸، تعیین می‌کند. اسناد اضافی آن را تکمیل می‌کنند تا موارد ایمنی در برابر آتش را گسترش دهند، مانند مورد زیر.
سند تایید شده B – ایمنی آتش نشانی، که مکمل مقررات ساختمان است. جلد ۱ خانه‌ها را در بر می‌گیرد در حالی که جلد ۲ خانه‌های غیر مسکونی را پوشش می‌دهد. مدارک الزامات درب‌های ضد حریق را در سرتاسر مشخص کرده و در پیوست C: مجموعه درب‌های ضد حریق (در هر دو) به جزئیات می‌پردازند.
دستور اصلاح مقرراتی (ایمنی آتش نشانی) ۲۰۰۵. این همچنین الزامات ایمنی در برابر آتش را تعیین می‌کند. مانند سند تأیید شده، این مورد در مورد مکان‌هایی که برای کار استفاده می‌شود و همچنین مکان‌های متعلق به صاحبخانه اعمال می‌شود.
این امر مستلزم آن است که مسئولین، یا یک فرد مسئول تعیین شده، ارزیابی خطر آتش سوزی مناسب و کافی را از محل انجام دهند و ترتیبات لازم را بر این اساس انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که افراد در برابر خطرات آتش سوزی در امان هستند.

درب ضد حریق اصفهان

برخی از الزامات کلیدی برای درب ضد حریق که باید از آن‌ها آگاه باشید، همانطور که در اسناد تایید شده جلد ۱ و ۲ آمده است، به شرح زیر است:
در بیشتر موارد، درهای سرتاسر ساختمان باید حداقل ۳۰ دقیقه مقاومت در برابر آتش داشته باشند، یعنی دارای درجه‌بندی FD30، با در نظر گرفتن پارتیشن بندی. به عنوان مثال، در ساختمان‌های خانگی بالاتر از دو سطح، هر دری که به راه پله منتهی می‌شود باید درب ضد حریق باشد. در مواردی که نشت دود محدود مورد نیاز باشد، پسوند (S) به درب اضافه می‌شود، به عنوان مثال. FD30S. در جایی که درب در دیوار محفظه‌ای است که ساختمان‌ها را از هم جدا می‌کند، باید حداقل ۶۰ دقیقه مقاومت در برابر آتش داشته باشد.
برای جزئیات کامل در مورد اینکه از کدام درها باید استفاده کنید و در کجا در یک ساختمان، از جمله تفاوت بین اماکن خانگی و غیر خانگی، به جدول C۱ در دو سند مراجعه کنید.
آن‌ها باید مطابق با BS EN ۱۳۵۰۱-۲ طبقه‌بندی شوند و با روش اروپایی مربوطه از موارد زیر آزمایش شوند: BS EN ۱۶۳۴-۱.۱۶۳۴-۲.۱۶۳۴-۳. این ثابت می‌کند که سازنده محصولاتی را عرضه می‌کند که مطابق با BS EN ۱۶۳۱-۱ آزمایش شده‌اند و به حداقل مشخصات عملکرد برای ایمنی، همانطور که در اسناد تأیید شده آمده است، دست یافته‌اند.
آن‌ها باید به یک دستگاه خود بسته شونده مجهز شوند. این باعث می‌شود که درب به طور خودکار از هر زاویه‌ای بسته شود تا انتشار آتش و دود به حداقل برسد. درهایی که معمولاً قفل نگه می‌دارید باید با به صدا درآمدن زنگ آزاد شوند و شما باید آن را در کنار آلارم‌ها آزمایش کنید.
اجزای ضروری لولاهای درب ضد حریق باید به طور کامل از موادی ساخته شوند که دارای حداقل نقطه ذوب ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد باشند. توجه داشته باشید که به دلیل وزن درب‌های ضد حریق، معمولاً با سه لولا نصب می‌شوند، اگرچه استانداردهای فعلی BS در برخی شرایط اجازه دو لولا را می‌دهند. مهم است که هر گونه اطلاعات همراه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درب ضد حریق شما تمام الزامات لازم برای ایمنی را برآورده می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از مراکز فروش درب ضد حریق اصفهان استاندارترین درب ضد حریق را خریداری کنید.

درب ضد حریق اصفهان
برای مطابقت با BS ۵۴۹۹-۵، آن‌ها باید در هر دو طرف با علامت «درب آتش نشانی بسته شوند» مشخص شوند. بسته به نوع درب، تغییراتی وجود دارد، به عنوان مثال. اگر زمانی که از آن استفاده نمی‌شود باید قفل نگه داشته شود، علامت می‌تواند بگوید «درب آتش نشانی بسته بماند».
علاوه بر این، برای رعایت استانداردهای ایمنی و اطمینان از اینکه درب‌های ضد حریق از گسترش آتش و دود جلوگیری می‌کنند:
درب‌های ضد حریق باید دارای آب بند آتش‌زا مناسب باشند. این موارد بسیار مهم هستند، زیرا هنگام قرار گرفتن در معرض گرما منبسط می‌شوند و شکاف‌های بین در و چارچوب را پر می‌کنند و از عبور دود و آتش جلوگیری می‌کنند. همانطور که اتحادیه درهای آتش نشانی فدراسیون نجاری بریتانیا (BWF) بیان می‌کند، اندازه آب‌بندی توصیه شده برای اکثر درب‌های مدرن ۳۰ دقیقه‌ای ۱۵ میلی‌متر در ۴ میلی‌متر است. اندازه آب‌بندی توصیه شده برای اکثر درب‌های ضد حریق ۶۰ دقیقه‌ای مدرن ۲۰ میلی متر در ۴ میلی‌متر یا دو عدد ۱۰ میلی‌متر در ۴ میلی‌متر است.
فاصله بین در و چارچوب نباید از ۳ میلی‌متر تجاوز کند. این شکاف در امتداد دو طرف و بالای ورقه در است. شکاف در پایین درب معمولاً می‌تواند حدود ۱۰ میلی‌متر برای شرایط بدون دود باشد، اگرچه در صورت نیاز به سیل دود باید ۳ میلی‌متر باشد.
برچسب یا دوشاخه‌ای را که در جایی روی در باشد بررسی کنید. این‌ها نشان می‌دهد که درب دارای گواهینامه و مطابق با استانداردهای لازم برای ایمنی است. برچسب معمولاً سازنده و رتبه آتش را مشخص می‌کند.

درب ضد حریق اصفهان
همچنین باید برچسب گواهی را بررسی کنید، که نشان می‌دهد سازنده عضو یک نهاد گواهینامه شخص ثالث معتبر و شناخته شده است و درب ضد حریق مطابق با استانداردهای ایمنی ساخته شده است. دو نهاد گواهینامه شناخته شده معمولاً BWF Fire Door Alliance یا BM TRADA هستند. BM TRADA از Q-Mark استفاده می‌کند که شاخه‌های رنگی هستند که رتبه درب و سایر اطلاعات کلیدی را نشان می‌دهند.
درهای ضد حریق باید به صورت دوره‌ای بازرسی شوند. اسناد استاندارد بریتانیا بازرسی شش ماهه را توصیه می‌کنند. اگر از درب به طور منظم استفاده می‌شود و بنابراین ساییدگی و پارگی بیشتری را تجربه می‌کند، ممکن است این موارد بیشتر تکرار شوند. نگهداری مناسب از اقدامات ایمنی آتش نشانی تحت دستور اصلاح مقررات (ایمنی آتش نشانی) مورد نیاز است.
توجه داشته باشید که می‌توانید در مورد استانداردهای ایمنی صحبت کنید و از سازنده درب ضد حریق خود مشاوره بیشتری دریافت کنید. آن‌ها همچنین باید بتوانند در مورد نیازهای شما برای ساختمان شما مشاوره دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *