نگهداری درب‌های ایمنی آتش نشانی

بسیار مهم است که درهای ضد حریق بررسی و نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که اثربخشی آنها بدتر نمی‌شود. این وظیفه شخص مسئول است، مانند مالک ساختمان یا هر کسی که کنترل روزانه محل را دارد، به عنوان مثال. کارفرمای کسب و کار

طبق الزامات مقررات ملی ساختمان  (ایمنی آتش نشانی)، این یک الزام قانونی برای شخص مسئول است که اطمینان حاصل کند که درهای مقاوم در برابر آتش و درهای فرار به درستی نصب شده و به اندازه کافی نگهداری می شوند.

اداره استاندارد بازرسی شش ماهه درب ضد حریق در اصفهان را توصیه می‌کند. با این حال، بسته به نوع استفاده، ممکن است نیاز به تکرار بیشتر باشد، مانند راهروهای شلوغ که تشخیص آن به عهده شخص مسئول است.درب ضد حریق اصفهان

شما باید انواع جنبه‌ها و ویژگی‌های درب را بررسی کنید. این شامل بررسی:

که درب کاملا بسته شود و آسیبی به آن وارد نشود. به دنبال هر گونه نشانه ای از  سایش و مشکلات مربوط به ویژگی ها باشید.

مهرهای متورم. اینها برای جلوگیری از خروج آتش و دود از شکاف درب بسیار مهم هستند. بررسی کنید که هنوز به درستی نصب شده باشند و آسیبی ندیده باشند. در صورت آسیب دیدن نیاز به تعویض خواهند داشت.

لولاها، قفل‌ها، چفت‌ها، فنرهای کف و غیره. بررسی کنید که همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کنند، هنوز به درستی نصب شده‌اند، و آیا تمام قطعات لازم در جای خود قرار دارند، به عنوان مثال. پیچ در لولا.

شکاف‌های اطراف درب ضد حریق به یاد داشته باشید که فاصله بین در و چارچوب نباید بیش از 3 میلی متر باشد. شکاف در پایین درب معمولاً می‌تواند حدود 10 میلی‌متر برای شرایط بدون دود باشد، اگرچه در صورت نیاز به دود بند، باید 3 میلی‌متر باشد. می‌توانید از یک سکه  فلزی که تقریباً ۳ میلی‌متر است برای اندازه‌گیری استفاده کنید، یا یک شکاف سنج آنلاین به دست آورید.

هر گونه زباله یا اشیاء دیگری که ممکن است مانع درب و ویژگی های آن شود. دستگاه خود بسته شونده بررسی کنید که به درستی کار می کند و آسیب یا مانعی ندارد. باید از هر زاویه ای به خودی خود بسته شود، بدون اینکه روی زمین یا قاب گیر کند یا برای بسته شدن نیاز به کمک داشته باشد.

علائم، به عنوان مثال درب آتش نشانی بسته نگه دارید. همه آنها باید همچنان در جای خود و خوانا باشند. باید به هر گونه راهنمایی در مورد بازرسی و نگهداری که در دستورالعمل سازنده ارائه شده است، توجه کنید.درب ضد حریق اصفهان

بعلاوه، اگر قسمتی از درب ضد حریق نیاز به تعویض داشته باشد، باید همان مشخصات یا مشابه آن باشد و برای نوع درب مناسب باشد. اگر درب های ضد حریق شما از چوب ساخته شده اند، ممکن است قطعات طراحی شده برای درب های فلزی مناسب نباشند.

اگر در مورد چیزی در مورد بازرسی و نگهداری مطمئن نیستید، باید مشاوره تخصصی مانند تامین کننده یا سازنده درب ضد حریق خود را بخواهید و همچنین با اسناد راهنمایی مختلف که در این مقاله فهرست شده است مشورت کنید. برای یادآوری به لیست زیر مراجعه کنید.

BS 8214:2016 آیین نامه عمل برای مجموعه های درب ضد حریق BS 9999:2017 آیین نامه عمل ایمنی در برابر آتش در طراحی، مدیریت و استفاده از آن در  ساختمان ها.

درب‌های ضد حریق یک ویژگی ایمنی اساسی هستند، زیرا از گسترش آتش و دود در خانه‌ها (به عنوان مثال مسکن اجاره‌ای) و غیر مسکونی (مانند محل کار) جلوگیری می کنند. برای به حداکثر رساندن اثربخشی مداوم آنها، بسیار مهم است که یکی را انتخاب کنید که برای نیازهای ساختمان شما مناسب است، اطمینان حاصل کنید که به درستی نصب شده است، و بازرسی و نگهداری منظم دریافت می کند. این مقاله باید یک نمای کلی مفید از نحوه اطمینان از این موضوع ارائه می‌کرد و منابع بیشتری را برای یافتن اطلاعات بیشتر در صورت نیاز در اختیار شما قرار می‌داد.

درب ضد حریق اصفهان

لازم به ذکر است در کشور ما ایران هنوز الزامی بر بازید دوره ای درب‌های ضد حریق توسط ارکان سازمان یا شرکتی جهت کنترل و تعمیر و نگهداری  این قبیل از در‌ب‌ها صورت نگرفته و فقط درب‌ها قبل از صدور پایان کار هر ساختمان توسط سازمان  آتش نشانی هر شهر مورد بازدید قرار گرفته و پایان کار پروژه ساختمانی صادر می‌گردد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *