کاربرد درب‌های آتش نشانی برای بیمارستان

سیستم‌های اسپرینکلر و کپسول‌های آتش نشانی عوامل حفاظتی فعال در برابر آتش هستند که به وضوح از شما در برابر آتش محافظت می‌کنند. با این حال، درهای آتش نشانی نمونه‌ای از حفاظت در برابر آتش غیرفعال هستند.
نوعی حفاظت که نمی‌توانید ببینید اما به طور قابل توجهی به تقسیم آتش و جلوگیری از فروپاشی از طریق مقاومت ساختاری در برابر آتش کمک می‌کند. با تهیه‌ی درب‌های آتش‌نشانی از فروشگاه‌های درب ضد حریق در اصفهان از جان خود محافظت کنید.

استانداردهای ایمنی درب ضد حریق

چرا حفاظت در برابر آتش غیرفعال برای بیمارستان‌ها حیاتی است؟

حفاظت از آتش غیرفعال در بیمارستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و مراقبت‌های بهداشتی را تسهیل می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد، حفاظت از آتش غیرفعال نوعی است که شما نمی بینید، اما در هنگام آتش سوزی بسیار مهم می‌شود. به عنوان مثال، درهای آتش نشانی خودکار هستند تا در صورت تشخیص دود یا گرما، خود به خود بسته شوند. این اتوماسیون کامپیوتری یک نمونه عالی از حفاظت آتش غیرفعال در بیمارستان‌ها است.
سرمایه‌گذاری‌های احتیاطی مناسب، مانند درب‌های آتش‌نشانی در بیمارستان‌های کانکتیکات، به کارکنان شما فرصت می‌دهد تا با خیال راحت هم سرنشینان و هم خودشان را تخلیه کنند.

درب ضد حریق می‌تواند به طور موثری از رسیدن آتش و دود به بال بیمارستان برای مدت زمان معینی جلوگیری کند و خسارت‌های آتش سوزی برای ساختمان را به حداقل برساند. در شرایطی که بیماران ممکن است نتوانند بدون کمک از زمین خارج شوند، داشتن آن زمان اضافی برای تخلیه می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.
حفاظت از آتش غیرفعال همچنین اجازه می‌دهد تا سرمایه گذاری در داخل ساختمان بهتر محافظت شود و آسیب به ساختار ساختمان به حداقل برسد. هر چه خسارت کمتر باشد، ساختمان سریع‌تر دوباره کار می‌کند و از بیماران مراقبت می‌کند.
درهای ضد حریق در مکان‌های استراتژیک در داخل ساختمان (یا به عنوان ورودی به قسمت‌های اضافی ساختمان) ارائه می‌شوند که در آن عبور از یک خط ساخت و ساز مقاوم در برابر آتش انجام می‌شود. چنین مکان‌هایی می‌توانند شامل، احاطه محفظه به یک مسیر فرار محافظت‌شده، لابی یا پله، در یک خط محفظه، یا در دسترسی به یک شفت محافظت‌شده باشند. هدف کلی درب ضد حریق حفظ سطحی از مقاومت در برابر حریق در حد نیاز است، یعنی محدود کردن عبور دود و شعله در داخل ساختمان برای حفاظت از جان یا مال.

دلایل اهمیت درب‌های ضد حریق مختلف است اما درک این نکته مهم است که درب ضد حریق با عملکرد مجموعه درب به عنوان یک کل تعریف می‌شود. این شامل ورقه در، آستر درب، تمام اتصالات و روزنه‌ها می‌شود.
یک درب ضد حریق نیز ممکن است برای محدود کردن عبور دود طراحی شود. تمام درب‌های ضد حریق مشخص شده و با علائم نشان داده شوند، به عنوان مثال Fire Door Keep Shut. آن‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که الزامات بخش خاصی از ساختمان را برآورده کنند و ممکن است به عنوان مثال FD30 برای درب ضد حریق با یکپارچگی حداقل 30 دقیقه در برابر حریق یا FD30S برای همان درب ضد حریق طراحی شده برای مقاومت در برابر حریق درجه بندی شوند.درب ضد حریق اصفهان

عبور دود در دمای محیط

یک تصور غلط رایج وجود دارد که دوره‌های مقاومت در برابر آتش ذکر شده برای عناصر مقاوم در برابر آتش (از جمله درها) مستقیماً به مدت زمانی که آن‌ها در برابر عبور آتش و/یا دود در طول یک حادثه واقعی مقاومت می‌کنند مربوط می‌شود. رتبه‌بندی درب‌های ضد حریق فقط به شدت کوره مورد استفاده برای انجام آزمایش مقاومت در برابر حریق مربوط می‌شود و تنها نشانه‌ای از درجه مقاومت در برابر حریق تعریف شده توسط تست استاندارد درب ارائه می‌دهد.
رتبه‌بندی درب ضد حریق راهنمایی برای مدت زمانی است که درب در برابر آتش و دود در شرایط آزمایش مقاومت کرده است و بنابراین فقط برای مقایسه بین یک محصول و محصول دیگر طراحی شده است، نه نشانه‌ای مطلق از عملکرد در یک آتش سوزی واقعی.

لازم به ذکر است که در مورد برخی از درهای ورودی آپارتمان‌ها و برخی از بالابرها یا پله‌ها، مقاومت درب ضد حریق ممکن است فقط نصف خط محفظه‌ای باشد که در آن قرار دارد، یعنی یک درب ضد حریق 30 دقیقه‌ای. در یک دیوار 60 دقیقه‌ای

درهای چوبی، زمانی که در معرض اثرات گرمایشی قرار می‌گیرند، می‌توانند به سمت آتش جمع شوند، در حالی که درهای فولادی از گرما دور می‌شوند. درب‌های کامپوزیت می‌توانند در هر دو جهت دچار اعوجاج شوند یا اصلاً ایجاد نشوند.
درهای ضد حریق چوبی باید همیشه در اطراف محل تقاطع ورقه و قاب و همچنین در اطراف روزنه‌ها یا سوراخ‌های لعابدار مانند: جعبه نامه‌ها، بیننده‌ها و
توری‌های انتقال هوا دارای مهر و موم های متورم شوند. هدف از مواد آتش زا این است که لبه‌های درب را از شعله و دود ببندند و چوب را از فرسایش اطراف آهن آلات محافظت کنند و فضاهای خالی را که در آن شعله و دود نفوذ می‌کند را پر کنند.

درب ضد حریق اصفهان

مزایای ذاتی

درهای ضد حریق که به درستی نصب و نگهداری می‌شوند باید به مهار آتش در یک محفظه کمک کنند و کلیه استانداردهای ایمنی درب ضد حریق در آن‌ها به درستی رعایت شده باشد.

خطرات ذاتی

آسیب، وصله، نگهداری ضعیف یا عملکرد ضعیف در مورد درهای آتش نشانی ممکن است باعث پخش دود بین محفظه‌ها شود.
درب‌های ضد حریق بیمارستانی باید به صورت دوره‌ای بازدید و نوار درب‌ها و کلیه جک‌های آرام بند قفل‌ها چک شده و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض عیوب بر طرف شده و تاییدیه مربوط مجدد صادر گردد.
همانطور که گفته شد بسیار مهم است که درهای ضد حریق بررسی و نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که اثربخشی آن‌ها بدتر نمی‌شود. این وظیفه شخص مسئول است، مانند مالک ساختمان یا هر کسی که کنترل روزانه محل را دارد، به عنوان مثال. کارفرمای کسب و کار طبق الزامات مقررات ملی ساختمان  (ایمنی آتش نشانی)، این یک الزام قانونی برای شخص مسئول است که اطمینان حاصل کند که درهای مقاوم در برابر آتش و درهای فرار به درستی نصب شده و به اندازه کافی نگهداری می‌شوند.

اداره استاندارد بازرسی شش ماهه درب‌های ضد حریق را توصیه می‌کند. با این حال، بسته به نوع استفاده، ممکن است نیاز به تکرار بیشتر باشد، مانند راهروهای شلوغ، که تشخیص آن به عهده شخص مسئول است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *