اهمیت درب ضد حریق

درب ضد حریق دری است با درجه مقاومت در برابر آتش (که گاهی اوقات به عنوان درجه حفاظت در برابر آتش برای بسته شدن نامیده می‌شود) به عنوان بخشی از یک سیستم حفاظت آتش غیرفعال برای کاهش انتشار آتش و دود بین بخش‌های جداگانه سازه و فعال کردن آن استفاده می‌شود. خروج ایمن از ساختمان یا سازه یا کشتی در آیین نامه‌های ساختمانی آمریکا، به همراه دمپرهای آتش نشانی، اغلب به عنوان یک بسته شناخته می‌شود که می‌تواند در مقایسه با جداسازی آتش که حاوی آن است، کاهش یابد، مشروط بر اینکه این مانع یک دیوار آتش یا جداسازی اشغال نباشد.

در اروپا استانداردهای ملی درب ضد حریق با معرفی استاندارد جدید EN ۱۶۰۳۴ که درهای ضد حریق را به عنوان مجموعه درب ضد حریق می‌نامد هماهنگ شده است.
از سپتامبر ۲۰۱۶، یک رویه مشترک علامت‌گذاری CE در دسترس بود که موانع تجاری در اتحادیه اروپا برای این نوع محصولات را لغو کرد. در بریتانیا، بخش B از مقررات ساختمانی است که حداقل الزامات حفاظت در برابر آتش را تعیین می‌کند که باید در تمام خانه‌ها اجرا شود، این شامل استفاده از درهای ضد حریق می‌شود. تمامی درب‌های ضد حریق باید با اتصالات مناسب مقاوم در برابر حریق مانند چارچوب و سخت‌افزار درب نصب شوند تا به طور کامل با قوانین آتش نشانی مطابقت داشته باشند.

درب ضد حریق اصفهان

درب‌های آتش نشانی یک عنصر واقعا مهم از استراتژی ایمنی آتش نشانی شما هستند. اگر به درستی استفاده شوند، از گسترش آتش در ساختمان جلوگیری می‌کنند و به مردم زمان می‌دهند تا فرار کنند و به تیپ زمان می‌دهند تا در محل شما حاضر شوند و به طور بالقوه محل شما را نجات دهند. اگر یک درب ضد حریق به درستی توسط یک سازنده دارای گواهی BWF با قطعات سازگار ساخته شده باشد و توسط شخص ثالث معتبر تایید شده باشد، باید آتش را به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر مهار کند.
قرار دادن درب‌های ضد حریق مناسب یک مسئولیت مهم است، اگرچه باید تشخیص آتش و آبپاش‌ها را نیز در نظر بگیرید.
اجزای یک در – لولا، مهر و موم، دستگیره و لعاب – به اندازه خود در مهم هستند. این به این دلیل است که در آتش سوزی، درها می‌توانند منحرف شوند، حرکت کنند و اجازه دهند دود و آتش از دهانه عبور کند. مهر و موم‌ها و شکاف‌های بین چارچوب در و دیوار نیز بسیار حیاتی هستند. آن‌ها همچنین از گسترش دود و آتش به سرعت جلوگیری می‌کنند.

آن‌ها به طور خاص برای مقاومت در برابر آتش تا ۳۰ دقیقه طراحی شده‌اند. آن‌ها یک الزام قانونی برای آپارتمان‌هایی هستند که به مناطق مشترک مشترک با سایر مستاجرین باز می‌شوند. این برای اطمینان از محافظت از مسیرهای مهم فرار در صورت وقوع آتش سوزی است.

مراکز تولید درب ضد حریق اصفهان این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در صورت آتش سوزی به طور خودکار پشت شما بسته شوند، شعله‌ها را مهار کرده و از انتشار آتش و دود سمی به مسیرهای فرار، راهروها و سایر آپارتمان‌ها در بلوک جلوگیری می‌کنند.

اگر شما مسئول یک ملک هستید، احتمالاً باید برخی از اقدامات احتیاطی ایمنی در برابر آتش را برای ایمن نگه داشتن افرادی که از آن استفاده می‌کنند انجام دهید. این تقریباً شامل تمام ساختمان‌ها، مکان‌ها و سازه‌ها به غیر از خانه‌های شخصی فردی می‌شود – این آپارتمان‌ها در یک بلوک یا خانه‌های خانوادگی است. مسئولیت‌های مدیر املاک شامل مناطق مشترک در خانه‌های دارای چندین اشغال  بلوک‌های آپارتمانی است.

درب ضد حریق اصفهان

بین درب‌های ضد حریق مدرن و الزامات آن‌ها و درب‌های قدیمی‌تر که اغلب «درب ضد حریق واقعی» نامیده می‌شوند تفاوت وجود دارد. این درب‌ها ممکن است سال‌ها در محل بوده باشند و استانداردهای قبلی تولید و قوانین را رعایت کرده باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که آن‌ها اکنون برای هدف مناسب نیستند، به شرطی که هنوز در شرایط خوبی باشند، همچنان خدماتی را که برای آن در نظر گرفته شده بودند ارائه می‌دهند.
درب‌های مدرن مجهز به نوارهای تشدید کننده و درزگیرهای دود سرد هستند. درهای قدیمی‌تر «معمولی» ممکن است این‌ها را نداشته باشند، و اغلب در چارچوب‌هایی با درب ۱ اینچی یا ۲۵ میلی‌متری نصب می‌شوند.
درب «عملی» ممکن است در جای خود مناسب باشد اگر تا حدی که نیاز به تعویض داشته باشد تاب یا شکاف نداشته باشد، جایگزینی آن یک درب ضد حریق به سبک مدرن خواهد بود. در جاهایی که درهایی که باید مقاوم در برابر آتش باشند تعویض می‌شوند، نباید با درهای
معمولی جایگزین شوند و شخصی که درب را تعویض می‌کند باید اطمینان حاصل کند که درب ضد حریق است.

آیا می‌توانم یک پنجره در یک درب آتش نشانی داشته باشم؟

کاملا بله. برخی از درهای ضد حریق مجهز به لعاب هستند – چیزی که «پانل دید» نامیده می‌شود، این درب‌ها در هنگام ساخت مشمول روش آزمایش هستند و شما مجاز به مقاوم‌سازی لعاب با برش درب نیستید، مگر اینکه این کار توسط متخصص درب، BWF-CERTIFIRE انجام شود. در صورت نیاز، طرح قادر به ارائه اطلاعات بیشتر خواهد بود.

در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا، ممکن است به فکر نصب دستگیره‌های درب بهداشتی باشید. تا زمانی که این دستگیره‌ها یکپارچگی درب‌های ضد حریق را به خطر نیندازند یا استفاده از یک مسیر فرار را محدود نکنند، استفاده از آن‌ها باید خوب باشد. اگر مطمئن نیستید، برای اطلاعات بیشتر با متخصص معتبری که از او خواسته‌اید درب ضد حریق خود را نصب کند، مشورت کنید.

درب ضد حریق اصفهان

نکات آتش نشانی برای نصب و استفاده درب ضد حریق عبارتند از:

در مورد درب‌های ضد حریق و استفاده و نصب ایمن آن‌ها نکات ساده‌ای وجود دارد که باید بدانید:
برای نصب درب‌های ضد حریق از متخصصان معتبر استفاده کنید.
گواهینامه درب خود را بررسی کنید – به دنبال قطعات ۲۲ و ۳۱ استاندارد بریتانیا (BS) یا BS EN ۱۱۵۴ باشید.
اطمینان حاصل کنید که درزگیرهای ترکیبی دود و آتش در اطراف در وجود دارد.
بررسی کنید که دسته‌ها به درستی بسته شوند.
اطمینان حاصل کنید که مهر و موم و سایر اجزاء مانند جعبه نامه نیز در برابر آتش ایمن هستند.
مطمئن شوید که مکانیسم‌های مناسب بسته شدن درب را دارید. بستن‌ کننده‌های اشتباه می‌توانند از طریق کوبیدن به قاب‌ها و لولاها آسیب فیزیکی وارد کنند و همچنین باعث آسیب رساندن به افرادی که از درها استفاده می‌کنند.
آن‌ها را باز نگه دارید یا به افراد خود اجازه دهید آن‌ها را باز کنند. درها اگر بسته باشند می‌توانند زندگی را نجات دهند.
درب‌های ضد حریق را خودتان نصب کنید – اجزا و مهر و موم‌ها به اندازه خود در مهم هستند.
اگر ساختمان شما یک بلوک آپارتمانی است، به مستاجران اجازه دهید درهای ضد حریق را تعویض کنند.
دستگاه خود بسته نصب شده روی در را بردارید.
درهای آسیب دیده را در حال استفاده قرار دهید. همیشه آن‌ها را در اسرع وقت تعمیر یا تعویض کنید.

هر چند ماه یکبار باید درب ضد حریق را چک کنم؟
بستگی به شرایط شما دارد. اگرچه راهنمای بهترین تمرین BWF-CERTFIRE هر ۶ ماه یکبار پیشنهاد می‌کند، ما معتقدیم که رویکرد ارزیابی ریسک برای بسیاری نیز مناسب است. با این حال، اگر ساختمان شما یک هتل است، یا خانه افرادی است که ممکن است نتوانند به سرعت به آتش سوزی واکنش نشان دهند یا از آن فرار کنند، بررسی‌های ۶ ماهه ضروری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *