درب‌ ضد حریق برای هتل‌ها

همه افرادی که در هتل اقامت دارند انتظار دارند که ساختمان مورد تایید ایمنی آتش سوزی قرار گرفته باشد و رویه‌های موثری برای مقابله با هر گونه آتش سوزی اضطراری وجود داشته باشد. اگر این اقدامات پیشگیرانه حیاتی وجود نداشته باشد، آتش‌سوزی می‌تواند عواقب آسیب‌زا و کشنده داشته باشد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام برخورد با ایمنی آتش سوزی هتل خود در نظر بگیرید:
قانون بسیار روشن است، قانون در مورد ایمنی آتش سوزی در هتل‌ها بسیار واضح است، دستور ایمنی آتشنشانی FSO بیان می‌کند که یک فرد «مسئول» مسئول رعایت آتش سوزی برای ساختمان است.
این معمولاً مدیر یا مالک هتل است. «مسئول» منتخب می‌تواند «فرد ذی‌صلاح» را برای انجام آموزش‌های ایمنی آتش‌سوزی لازم و اعمال تدابیر روزانه برای رعایت مقررات آتش‌نشانی اعلام شده معرفی کند. مجازات‌ها شامل جریمه‌های نامحدود می‌شود، هر گونه نقض مقررات می‌تواند منجر به جریمه‌های نامحدود در دادگاه عالی شود، اما، برای تخلفات جدی‌تر که در دادگاه تاج و تخت رسیدگی می‌شود، جریمه‌های نامحدود و مجازات‌های زندان می‌توانند اعمال شوند، زیرا شخص «مسئول» می‌تواند به عنوان یک فرد تحت تعقیب قرار گیرد و نه به عنوان یک فرد.

درب ضد حریق اصفهان

از جمله رایج‌ترین موارد نقض مقررات حریق، درب‌های نامناسب در چارچوب، درب‌های آتش‌نشانی هتل آسیب‌ دیده، درزگیرهای آتش‌سوزی و دود در شرایط نامناسب و باز شدن درب‌های آتش‌نشانی هتل هستند. در اینجا نکاتی در مورد اینکه چگونه با قوانین آتش سوزی اعلام شده هتل مطابقت داشته باشید، آورده شده است.

ارزیابی خطر آتش سوزی

هر چقدر که هتل شما اتاق‌های زیادی داشته باشد یا اندازه آن هر چه باشد، ارزیابی خطر آتش‌سوزی باید انجام و تکمیل شود. ساختمان باید به طور مرتب بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که تمام درهای ضد حریق هتل در وضعیت مناسبی قرار دارند و به هیچ وجه آسیب نبینند.
همه درهای هتل درهای ضد حریق تعیین نمی‌شوند، اما آن‌هایی که باید بسته نگه داشته شوند و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن‌ها را باز کرد. سایر خطرات، مانند مسدود شدن یا مختل شدن مسیرهای فرار باید پاکسازی شوند و تمام سیم کشی‌های برق به طور حرفه‌ای و منظم بررسی شوند.
این مسائل خطر آتش سوزی باید به طور رسمی مورد توجه قرار گیرد و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود. ارزیابی خطر آتش سوزی باید یک فرآیند مداوم باشد تا یک تمرین سالانه.

نگهداری درب‌های ایمنی آتش نشانی

آموزش کارکنان

ضروری است که همه کارکنان تحت آموزش ایمنی آتش نشانی مناسب کارکنان قرار گیرند، کارکنان باید بتوانند خطرات یا خطرات آتش سوزی را شناسایی و به طور رسمی گزارش دهند و در کنار آن آگاهی از همه مسیرهای فرار شناسایی شده داشته باشند، همه کارکنان باید از روش‌های اضطراری و نقش آن‌ها آگاه باشند. درون آن‌ها این آموزش باید شامل تمرین تخلیه ساختمان، استفاده از پتوی آتش نشانی، آموزش کپسول آتش نشانی باشد و آموزش باید به طور منظم در طول سال پخش شود.

مسیرهای تخلیه

در مواقع اضطراری آتش سوزی باید روند تخلیه و مسیر مشخصی وجود داشته باشد. خطرات زیر باید به وضوح شناسایی شده و به آن‌ها رسیدگی شود:
درهای آتش نشانی باز هستند. اگر درب آتش نشانی هتل باز باشد، دود، آتش و دودهای کشنده می‌توانند به راحتی پخش شوند و راهروها را پر از دود کنند و به طور جدی مانع از تخلیه شوند.
راهروهای به هم ریخته – اقلامی مانند اثاثیه انبار شده می‌توانند مانع عبور هموار از مسیرهای تخلیه شوند که به طور بالقوه زندگی را به خطر می‌اندازد.
علائم گیج کننده – اطمینان حاصل کنید که همه علائم ایمنی آتش نشانی به طور مناسب قرار داده شده است، به وضوح قابل مشاهده و مختصر در دستورالعمل و استفاده است.
رعایت مقررات آتش نشانی برای هتل شما نیازی به پیچیده یا دشوار نیست – پیروی از دستورالعمل‌های ذکر شده، و به روزرسانی منظم تمرینات آتش نشانی، بررسی‌ها و ارزیابی‌ها، هتل شما را هم برای مهمانان و هم برای کارکنان شما در برابر آتش ایمن نگه می‌دارد.

درب ضد حریق اصفهان

در سال‌های اخیر تعدادی آتش‌سوزی در هتل‌های با مشخصات بالا وجود داشته است. با وقوع آتش‌سوزی اغلب در شب، در حالی که مهمانان سرگردان هستند، یک طرح آتش‌سوزی واضح و با اطلاع رسانی/علامت‌گذاری ضروری است.
صاحبان هتل‌ها و مهمانخانه‌ها تحت فرمان اصلاح مقرراتی (ایمنی آتش نشانی) ۲۰۰۵ (FSO) مسئولیت دارند تا از ایمنی مهمانان اطمینان حاصل کنند.
تأسیسات باید یک ارزیابی خطر آتش سوزی داشته باشند و یک «فرد مسئول» را معرفی کنند که طبق FSO مسئولیت قانونی دارد و در صورت‌ عدم انجام وظایف خود می‌تواند مورد تعقیب کیفری قرار گیرد.
این الزامی را در بر می‌گیرد که شخص مسئول نشان دهد که در صورت بروز خطر، باید برای افراد امکان تخلیه سریع و ایمن محل وجود داشته باشد.
وضعیت درب‌های آتش نشانی در این مسئولیت قرار می‌گیرد و در FSO به آن اشاره خاصی داده شده است. در حالی که این قانون برای چندین سال اجرا شده است، ما همچنان در مورد صاحبان مشاغلی می‌شنویم که مسئولیت‌های خود را درک نمی‌کنند.

درب ضد حریق اصفهان

خرید درب ضد حریق از مراکز معتبر خرید درب ضد حریق در اصفهان تضمین می‌کند که در صورت وقوع آتش سوزی، می‌توان آن را در یک «محفظه» مهار کرد. این کار آتش و دود را برای مدت معینی محبوس نگه می‌دارد، و به افراد فرصت می‌دهد تا بیرون یا نجات یابند و مهار آتش را آسان‌تر می‌کنند، اگر آسیب ببیند یا باز شود، این عملکرد را انجام نمی‌دهد.

درب‌های ضد حریق باید به طور منظم بررسی شوند و هر چه بیشتر از آن‌ها استفاده شود، باید بیشتر بررسی شوند. هر کسی می‌تواند یک درب ضد حریق را ببیند (امروز ۵ مرحله بررسی را انجام دهید). اما اگر مسئولیت قانونی ایمنی آتش نشانی دارید، با یک متخصص تماس بگیرید، چک لیست و برنامه نگهداری درب ضد حریق ایجاد کنید و تمام درهای ساختمان خود را بررسی کنید فقط قطعات آسیب دیده را با قطعات مشابه جایگزین کنید. گواهی آتش نشانی را بررسی کنید. یک فرد آموزش دیده باید مسئول این کار تعمیر و نگهداری باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *