درب‌های آتشنشانی برای مدارس

مدارس و دانشکده‌ها باید ایمنی و امنیت دانش آموزان و کارکنان خود را تضمین کنند و این مسئولیتی است که باید جدی گرفته شود. علاوه بر فراهم کردن محیطی برای یادگیری و حمایت، مسائل مربوط به ایمنی فیزیکی و بدنی را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.
تدابیر امنیتی شدیدی در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که اگر یک موقعیت اضطراری مانند آتش سوزی اتفاق بیفتد، تمام داخل تا حد امکان امن باشد. علاوه بر آشکارسازهای دود و اعلام حریق، محیط‌های مدرسه باید درهای آتش‌نشانی را نیز به اقدامات احتیاطی خود اضافه کنند. آن‌ها طبق دستور اصلاح مقرراتی یا RRO در مدارس اجباری هستند، اما همه درهای ضد حریق یکسان نیستند. این بدان معنی است که نیاز واضحی به اطمینان یافتن از درب‌های مورد استفاده در محیط‌های مدرسه با بالاترین کیفیت موجود وجود دارد.

الزامات درب‌های آتش‌نشانی برای مدارس

تمام درب‌های ضد حریق نصب شده و قبلی باید دارای ظرفیت مقاوم در برابر حریق حداقل دو ساعت در معرض آتش سوزی باشند. این قدرت اصلی درب‌های ضد حریق را مهار می‌کند، یعنی تقسیم آتش به طوری که در یک منطقه کنترل شده باقی بماند. این امر از گسترش آتش جلوگیری می‌کند و همچنین دود خطرناک دود را که در غیر این صورت می‌تواند از چارچوب درب و شکاف‌ها خارج شود، به حداقل می‌رساند. پس لازم است درب‌های با کیفیت و طبق استانداردهای تعیین شده از مراکز فروش درب ضد حریق اصفهان خریداری شود.
اگر یک مدرسه یا کالج درب فولادی را انتخاب کند، الزامات قانونی بیان می‌کند که این درها باید حداقل ۴ ساعت در معرض آتش مداوم نقطه ذوب داشته باشند. همه درها باید از راهرو بیرونی اتاق را ببندند و آب‌بندی کنند: یک درب ضد حریق موثر که بد نصب شده باشد، کاربرد کمی دارد.

درب ضد حریق اصفهان

الزامات نصب درب ضد حریق مدارس

یک مدرسه یا کالج مسئول ایمنی افرادی است که در محل خود هستند. در ساختمان مدرسه‌ای که دو طبقه یا بالاتر است، راه پله باید با درهای ضد حریق یا مقاوم بسته شود که از انتشار آتش یا دود مرتبط با آن به اتاق های بیرون جلوگیری کند.
با این حال لازم نیست حمام‌ها دارای درهای ضد حریق باشند. علاوه بر نصب درب ضد حریق مناسب، باید با علائمی که نشان می‌دهد درب ضد حریق هستند، به طور مناسب شناسایی شوند. این مانع از وقوع اشتباهات تهدید کننده زندگی در مواقع اضطراری می شود، به خصوص اگر هراس وجود داشته باشد.

مهر و موم دود نیز بسیار مهم است. آن‌ها باید در اطراف تمام درهای آتشنشانی نصب شوند تا از ورود یا خروج دود به اتاق جلوگیری شود. آن‌ها همچنین در اطراف بن بست‌ها و محورهای فرار مانند پله‌های اضطراری اجباری هستند.

به روز رسانی و تعمیر و نگهداری

در هر ساختمان عمومی، به ویژه مدارس، درب‌های ضد حریق باید هر شش ماه یکبار بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که در شرایط کاری مناسب هستند و در مواقع اضطراری قابل استفاده هستند. اگر درهای ضد حریق به حال خود رها شوند یا نادیده گرفته شوند، ممکن است خراب شوند و دیگر عملکرد مفیدی در پیشگیری از ایمنی آتش نشانی نداشته باشند.
این بررسی‌های منظم به منظور تعیین این که آیا درب‌ها نیاز به تعویض یا به روز رسانی با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی موجود دارند انجام می شود. اگر درب خراب شده یا به هر طریقی آسیب دیده است، باید فوراً تعویض شود.

درب‌های ضد حریق بخشی جدایی ناپذیر از ایمنی و پیشگیری از حریق در ساختمان‌های عمومی هستند و اگر به درستی نگهداری نشوند ممکن است خطرات جدی برای زندگی ایجاد شود. ساختمان‌ها می‌توانند با پیروی از روش ساده بررسی تجهیزات به‌ روز بمانند تا مطمئن شوند که در بهترین عملکرد و مطابق با قوانین دولتی هستند.
درب ضد حریق اصفهان

نصب درب‌های ضد حریق مدارس برای تولیدکنندگان

یک الزام قانونی برای تولیدکنندگان درب ضد حریق وجود دارد که توانایی محصولات خود را در مقاومت در برابر عبور و گسترش آتشنشان دهند. با این حال، اگر آن‌ها به درستی نصب نشوند، قابلیت‌های مقاومت در برابر آتش آن‌ها می‌تواند به طور جدی به خطر بیفتد. طرح نصب درب ضد حریق باید  به گونه‌ای باشد که به تعیین کننده‌ها، پیمانکاران و کاربران نهایی اطمینان دهد که محصولی که انتخاب کرده‌اند به درستی نصب شده است و باید مطابق با برنامه عمل کند.
طرح نصب درب ضد حریق بر اساس آموزش فردی است که مسئولیت آموزش و کار انجام شده توسط چندین عامل را بر عهده می‌گیرد.
این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که مجموعه درب‌های ضد حریق مطابق با دستورالعمل‌های سازنده یا دستورالعمل‌های مناسب نصب شده‌اند.

استانداردهای مداوم نصب درب‌های ضد حریق را افزایش دهیم، از حفظ قابلیت‌های مقاومت در برابر آتش محصول اطمینان حاصل کنیم، اطمینان حاصل کنیم که طول عمر محصول از طریق نصب صحیح به حداکثر رسیده است اطمینان خاطر داشته باشید که نصب کننده واجد شرایط لازم است و کار آن‌ها به طور مداوم توسط یک نهاد مستقل ارزیابی می‌شود،  ابزارهای مشخص کننده را برای نشان دادن این که نصب با استانداردهای لازم مطابقت دارد ارائه دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *