طرح اضطراری خروج از ساختمان

درباره نحوه ایجاد یک طرح اضطراری خروج از ساختمان بیاموزید تا افراد بدانند در صورت وقوع آتش سوزی چه کاری انجام دهند. اگر شما کارفرما، مالک یا متصرف مکان‌هایی هستید که یک «مسکن خصوصی» (یک خانه خصوصی) نیستند، این مسئولیت شما است که در صورت وقوع آتش سوزی ایمن نگه دارید.
اگرچه پیشگیری همیشه بهترین است، اما طبق قانون نیز باید یک برنامه اضطراری دقیق آتش سوزی تهیه کنید تا افراد شما بتوانند خود و اعضای عمومی را از خطر دور نگه دارند.

چه چیزی باید در برنامه اضطراری شما پوشش داده شود؟

یک طرح اضطراری ساده باید نشان دهد که شما دارید:
سیستم تشخیص حریق مناسب
فرآیندی برای شناسایی هشدارهای کاذب
درک روشنی از اینکه چه کسی با ۱۲۵ تماس می‌گیرد.
گذرگاهی روشن به تمام راه‌های فرار.
مسیرها و خروجی‌های مناسب برای فرار افراد.
مسیرهای فرار به وضوح مشخص شده این مسیرها باید تا حد امکان کوتاه و مستقیم باشند.
درهای اضطراری  ضد حریق که به راحتی باز می‌شوند – و روشنایی اضطراری در صورت نیاز.
ارائه آموزش به طوری که کارکنان شما بدانند چگونه از راه‌های فرار استفاده کنند
یک نقطه ملاقات امن برای کارکنان تعیین کنید.
در نظر گرفتن نیازهای هر کسی که ممکن است در صورت وقوع آتش سوزی نتواند به سرعت فرار کند – به عنوان مثال، کاربران ویلچر یا افراد دارای اختلالات بینایی.

چگونه در صورت وقوع آتش سوزی به دیگران هشدار دهیم؟

زنگ زدن به آتش نشانی
تخلیه محل‌ها از جمله مکان‌هایی که به ویژه در معرض خطر هستند.
جداسازی قدرت/فرآیند
مکان‌های مونتاژ و فراخوان.
ارتباط با اورژانس
شناسایی راه‌های فرار کلیدی
چه تجهیزات آتش نشانی ارائه می‌کنید – و در کجا قرار دارد.
وظایف خاص هر کس در هنگام آتش سوزی.
به یاد داشته باشید که برنامه اضطراری خود را با تمرین منظم آن آزمایش کنید.

درب ضد حریق اصفهان

آیا طرح اضطراری باید رسمی باشد؟

بستگی به شرایط شما دارد. اگر به هر یک از موارد زیر «بله» پاسخ دهید، باید طرح را ضبط کنید:
محیطی که شما مسئول آن هستید دارای مجوز است – به عنوان مثال، باشگاه، تئاتر سینما.
شما یک کارفرما هستید و پنج کارمند یا بیشتر دارید.
اخطار تغییرات تحت فرمان ایمنی آتش نشانی آن را ایجاب می‌کند.
بدیهی است که تمام محصولات ایمنی آتش‌سوزی در درجه اول برای مبارزه با گسترش شعله‌ها طراحی شده‌اند برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم. اکثراً همه آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: فعال و غیرفعال. سیستم‌های آتش نشانی فعال شامل اعلام حریق، کپسول‌های آتش نشانی و اسپرینکلرها می‌باشد. اون جور چیزها. از طرف دیگر سیستم‌های غیرفعال شامل درب‌های ضد حریق ما می‌شود. درب‌های ضد حریق به جای خاموش کردن شعله‌ها، نقشی دوگانه دارند. برای کند کردن گسترش شعله با عمل به عنوان مانعی برای اتاق‌های دیگر، و همچنین در صورت لزوم وسیله‌ای برای فرار برای افرادی که هنوز در ساختمان هستند فراهم می‌کند.
این نقش‌های دوگانه در طراحی آن منعکس شده است، که باید به اندازه کافی محکم باشد تا آتش را متوقف کند، اما در غیر این صورت در شرایط روزمره به راحتی قابل استفاده است. بسیاری از درب‌های ضد حریق داخلی ما در Savoy Timber در رایج‌ترین دسته، FD30 قرار می‌گیرند، که نشان می‌دهد آن‌ها می‌توانند حداقل سی دقیقه به طور قابل اعتماد در برابر آتش مقاومت کنند. بنابراین، آن‌ها چگونه کار می‌کنند؟
آتش می‌تواند در کمتر از سه دقیقه گسترش یابد و عمل ساده بستن درب می‌تواند از انتشار آتش و دود به سایر مناطق، به ویژه راهروها و پله‌های ساختمان‌های آپارتمانی جلوگیری کند.
درب ورودی واحد شما یک درب ضد حریق است که دری با درجه مقاومت در برابر آتش (یا درجه حفاظت در برابر آتش) توسط شرکت‌های معتبر تولید درب ضد حریق اصفهان طراحی شده است تا گسترش آتش و دود را بین قسمت‌های جداگانه ساختمان کاهش دهد تا به شما و خانواده‌تان زمان بیشتری برای فرار در هنگام آتش سوزی بدهد.
به هر دلیلی درب ساختمان یا واحد خود را باز نکنید. در صورت بروز آتش سوزی، دود و شعله به سرعت پخش می‌شود و بسته نگه داشتن درها می‌تواند جان شما را نجات دهد. درهای ضد حریق منتهی به راه پله‌ها باید همیشه بسته باشند تا از انتشار دود و آتش جلوگیری شود. اگر از آتش سوزی در خانه یا آپارتمان خود فرار می‌کنید، به خاطر داشته باشید که در را ببندید تا از گسترش آتشی که سایر ساکنان را تهدید می‌کند و همچنین امکان فرار ایمن خود را کاهش دهید.

درب ضد حریق اصفهان

تفاوت بین درب‌های آتش نشانی و خروجی‌های آتش نشانی

موضوع درب ضد حریق و خروجی‌های آتش‌نشانی می‌تواند برای افراد غیر حرفه‌ای در ایمنی آتش نشانی گیج کننده باشد. اگر مجبور هستید برخی از درهای محل خود را با درهای ضد حریق جایگزین کنید یا باید خروج از ساختمان با میله‌های وحشت در خروجی‌های آتش نشانی را بهبود بخشید، داشتن درک روشنی از تفاوت بین درب‌های ضد حریق و خروجی‌های آتش‌نشانی مفید خواهد بود.
درب ضد حریق یک درب داخلی است که هدف آن ایجاد/حفاظت از یک راه فرار از طریق ساختمان در شرایط آتش سوزی است. و ۲) یک آتش سوزی را تقسیم‌بندی کنید تا از انتشار شعله و دود از یک بخش به بخش دیگر جلوگیری کنید. نمونه‌هایی از مکان‌های درب ضد حریق شامل راه پله‌ها است که در آن از پله‌ها در برابر راهروهایی که به سمت آن‌ها باز می‌شوند محافظت می‌کنند. آشپزخانه/تاسیسات پذیرایی، انبارهایی که مواد قابل احتراق مانند کاغذ و کارت را در خود جای می‌دهند و اتاق‌های دیگ بخار
درهای آتش نشانی باید همیشه بسته نگه داشته شوند، مگر اینکه نگهدارنده‌های معتبر درب ضد حریق نصب شده باشند (نه فقط یک گوه درب!) که درب آتش نشانی را تا زمانی که زنگ هشدار آتش خاموش شود باز نگه می‌دارد.

درب ضد حریق اصفهان

درهای ضد حریق تایید شده از چوب جامد برای مقاومت در برابر دود و شعله آتش برای حداقل مدت زمان مشخص، معمولاً ۳۰ دقیقه (FD30) در هنگام بسته شدن طراحی شده‌اند. زیرا یک درب ضد حریق صرفاً یک بلوک چوبی در یک چارچوب نیست، بلکه مجموعه‌ای از قطعات مقاوم در برابر آتش است. ورقه / برگ در، چارچوب در، سخت‌افزار (مانند قفل، چفت، لولا، و غیره)، هرگونه لعاب، مهر و موم دود / تشدید کننده و یک دستگاه بسته شدن خودکار همچنین به عنوان درب آتش نشانی شناخته می‌شود.
از طرف دیگر، درب خروجی آتش نشانی یک درب خارجی است. می‌توان آن را باز گذاشت و لازم نیست در برابر آتش مقاوم باشد. هدف درب خروجی آتش نشانی این است که امکان فرار سریع و بدون مانع از طریق دری که به خوبی روشن شده است به یک مکان امن و در عین حال جلوگیری از دسترسی غیرمجاز از بیرون است.

درهای خروجی آتش نشانی باید به راحتی و تا حد امکان در جهت جریان ترافیک باز شوند. اگر این یک درب امنیتی است که معمولاً قفل نگه داشته می‌شود، اما در مواقع اضطراری توسط مردم استفاده می‌شود، باید یک نوار فشار یا پانیک در آن نصب شود. با ایجاد امکان عبور سریع افراد به یک مکان امن، درب خروجی نهایی عملکرد خود را انجام می‌دهد. برای انجام این کار لازم نیست درب آتشین باشد.
درهای خروجی آتش را می‌توان از بیرون نیز باز کرد، برای مثال اگر یک نوار وحشت با قفل کلید تعبیه شده باشد. خروجی‌های آتش نشانی هرگز نباید مسدود شوند و باید به وضوح علامت‌گذاری شده و به خوبی روشن شوند. بهترین روش حکم می‌کند که علائم خروج آتش در بالای خروجی‌های آتش نشانی نصب شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *