کاربرد انواع درب خروج

کاربرد انواع درب خروج بسیار زیاد است، در واقع درهای خروج اضطراری به افراد اجازه می‌دهد تا در مواقع آتش سوزی یا سایر موارد اضطراری سریع و ایمن محل را ترک کنند. درهای خروجی باید برای همه صاحبان ساختمان شناخته شود. درباره خروجی‌های اضطراری و همچنین مقررات ایمنی آتش سوزی در منطقه خود بیاموزید.

خروج اضطراری در ساختمان امکان فرار سریع و ایمن را فراهم می‌کند. اگر یک خروجی معمولی یا ویژه توسط آتش یا آوار مسدود شود، آن‌ها به عنوان پشتیبان عمل می‌کنند. در مکان‌هایی که افراد می‌توانند در مواقع اضطراری تجمع کنند، مانند راه پله ها، راهروها یا فضاهای دیگر، معمولاً خروجی‌های اضطراری قرار می‌گیرند.

خروجی‌های اضطراری را باز نگه دارید. اگر خروجی اصلی مسدود شده باشد، یک خروجی اضطراری پشتیبان تخلیه سریعتر و ایمن‌تری را ممکن می‌سازد. یک نوار خرابی ایجاد کنید و آن‌ها را علامت بزنید. مردم باید بتوانند علائم خروج را در حالت هراس پیدا کنند.

درک درب‌های آتش نشانی و خروجی‌ها برای افراد غیر متخصص می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر می‌خواهید خروجی ساختمان خود را بهبود بخشید، باید تمایز بین این دو را بدانید.
درب‌های ضد حریق، درب‌های داخلی هستند که در برابر حریق و انتشار دود مقاوم هستند. بسته چارچوب، لولاها و قفل‌های درب ضد حریق همگی در برابر آتش مقاوم هستند، از مراکز

معتبر فروش درب ضد حریق اصفهان می‌توانید انواع درب‌های ضد حریق را تهیه کنید.

درب ضد حریق از فولاد، آلومینیوم، آهن گالوانیزه، چوب و شیشه ساخته شده است.
سخت افزاری که در برابر آتش مقاوم باشد برای درب‌های ضد حریق مورد نیاز است. یک آژانس فهرست‌بندی باید پانل در و چارچوب در را برچسب بزند تا تأیید کند که آن‌ها با رتبه‌بندی آتش‌سوزی مطابقت دارند.
هرگز درب آتش نشانی را باز نکنید. هنگامی که زنگ هشدار به صدا در می‌آید، نگهدارنده درب ضد حریق تایید شده به طور خودکار درب آتش نشانی را می‌بندد.
نصب درب ضد حریق باید به درستی انجام شود. هر گونه ترک در دیوار یا چارچوب در می‌تواند به آتش اجازه ورود دهد. کدهای ساختمان و الزامات گواهینامه باید توسط درب ضد حریق رعایت شود.

درهای آتش نشانی

درب خارجی بدون قفل و غیر نسوز به عنوان درب خروجی آتش نشانی گفته می‌شود. درب‌های خروجی آتش نشانی یک خروجی امن را ارائه می‌دهند در حالی که درهای آتش نشانی گسترش آتش را در داخل ساختمان متوقف می‌کنند.
درهای خروج اضطراری برای مشاغل، مناطق عمومی و محل کار باید از استانداردهای خاصی پیروی کنند. در میان آن‌ها درهای خروج اضطراری وجود دارد که می‌توانند از داخل باز شوند و ابزارها یا آلارم‌هایی که ممکن است مانع از استفاده شوند مانع از آن نمی‌شوند.
درهای خروجی که به سمت بیرون باز می‌شوند ضروری هستند.

از آنجایی که آن‌ها راهی روشن و ایمن برای خروج از ساختمان در صورت وقوع بحران یا فاجعه ارائه می‌دهند، مسیرهای خروج اضطراری بسیار مهم هستند.
در طول یک فاجعه یا بحران، خروجی‌های اضطراری نیز ممکن است توسط اولین امدادگران مانند آتش نشانی یا پلیس برای ورود به یک ساختمان استفاده شود.

یکی از اجزای اساسی برنامه اقدام اضطراری محل کار شما، شناسایی و حفظ خروجی‌های اضطراری و مسیرهای خروج اضطراری (EAP) است.
اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) ایالات متحده یک برگه اطلاعات تهیه کرده است که به شما امکان می‌دهد در مورد این ابزارهای مهم خروج اطلاعات بیشتری کسب کنید و شما و کارمندان‌تان را ایمن نگه دارید.

کاربرد درب‌های خروجی آتش نشانی چیست؟
مسیر خروجی پیوسته و بدون مانع از هر نقطه‌ای در داخل محل کار تا مکان ایمن، همان چیزی است که OSHA از آن به عنوان مسیر خروج اضطراری یاد می‌کند.

کدام سه عنصر یک مسیر خروجی را تشکیل می‌دهند؟
دسترسی به یک خروجی بخشی از مسیر است که به آنجا منتهی می‌شود. OSHA تصریح می‌کند که دسترسی خروجی باید همیشه حداقل ۲۸ اینچ باشد.
خروجی معمولاً از مناطق مجاور جدا می‌شود تا مسیری امن برای تخلیه خروجی ارائه دهد.
تخلیه خروجی، مستقیماً به بیرون یا به یک راه عمومی، خیابان، پیاده رو، منطقه پناهگاه یا منطقه باز با دسترسی به بیرون منتهی می‌شود.

چرا خروجی‌ها و مسیرهای خروج آتش باید باز و بدون مانع باشند؟

برای اطمینان از خروج سریع و ایمن در مواقع اضطراری، مسیرهای خروجی و دسترسی خروجی مانند درهای آتش نشانی باید باز و رفع انسداد باشند.
مسدود کردن درها و مسیرهای خروجی با ایجاد تاخیر، وحشت و سردرگمی در مواقع اضطراری، ایمنی افراد را به خطر می‌اندازد.
مقررات OSHA الزام می‌کند که مسیرهای خروجی دارای روشنایی و سایر اجزای کافی باشند و توسط اشیا، ماشین آلات، درهای قفل شده یا راهروهای بن بست مسدود نشوند.

چند راه برای ترک محل کار باید وجود داشته باشد؟

اکثر اوقات، مقررات OSHA ایجاب می‌کند که حداقل دو خروجی اضطراری وجود داشته باشد. با این حال، بسته به تعداد کارمندان و بزرگی ساختمان، ممکن است به تعداد بیشتری نیاز باشد.
تنها استثنای این قانون مربوط به مشاغل کوچکتر است که امکان خروج ایمن را در مواقع اضطراری فراهم می‌کنند.
در این شرایط، یک مسیر ممکن است مناسب باشد. کارفرمایان موظفند از مقررات فدرال پیروی کنند و تعداد مسیرهای موجود را بر اساس اندازه کسب و کار خود تعیین کنند.

درب‌های خروجی آتش نشانی از چه ساخته شده اند؟
درب‌های ضد حریق به سادگی درهایی با درجه مقاومت در برابر آتش هستند که برای جلوگیری از گسترش آتش یا دود استفاده می‌شوند تا افراد بتوانند با خیال راحت از یک سازه خارج شوند.
هر استراتژی پیشگیری و حفاظت از حریق باید شامل درب‌های ضد حریق باشد.
برخی از مدل‌های درب ضد حریق باید همیشه بسته نگه داشته شوند.
از سوی دیگر، درب‌های ضد حریق به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور معمول در مناطق پرتردد مانند آن‌هایی که در ساختمان‌های عمومی، بیمارستان ها، کتابخانه ها، ادارات و مدارس یافت می‌شوند، باز بمانند.
این درها با استفاده از سخت‌افزار الکترومغناطیس که به سیستم اعلام حریق متصل شده‌اند باز نگه داشته می‌شوند.
اگر برق قطع شود یا زنگ هشدار دود خاموش شود درب به طور خودکار بسته می‌شود زیرا آهنربا شارژ خود را از دست داده است.
نوع دیگری از درب ضد حریق، درب ضد حریق نورد سقفی است.
آن‌ها را می‌توان در ساختمان‌های مؤسسه‌ای و دانشگاهی و همچنین در مناطق خرده فروشی، تجاری و صنعتی یافت.
آن‌ها همچنین در درب‌های سرویس، محوطه‌های پیشخوان، و گاراژهای پارکینگ، و همچنین هر مکان تجاری دیگری که ممکن است گسترش آتش در آن رخ دهد، استفاده می‌شود.

درب‌های ضد حریق رولینگ از فولاد ساخته شده‌اند و دارای مکانیسم‌هایی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت فعال شدن زنگ هشدار، خود به خود خاموش شوند.

مواد درب و اجزای آن و از چه چیزی ساخته شده است. بسته به صلاحیت خاص مرجع محلی دارای صلاحیت، درب‌های ضد حریق مختلف و همه اجزای آن‌ها باید با الزامات گواهینامه متفاوت (AHJ) مطابقت داشته باشند.
درجه‌بندی آتش، که از ۲۰ تا ۹۰ دقیقه متغیر است، برای تعیین کمیت ظرفیت مقاومت در برابر منحنی‌های دما استفاده می‌شود.
برای ساخت خود درب‌ها می‌توان از مواد مختلفی از جمله چوب، فولاد، آلومینیوم، گچ (به عنوان پرکننده)، تخته‌های ورمیکولیت (پرس شده) و حتی صفحات شیشه‌ای استفاده کرد.
قطعاتی که به درب‌های ضد حریق متصل می‌شوند نیز باید الزامات AHJ را برای رتبه‌بندی حریق داشته باشند.
بخشی از درب‌های ضد حریق، چهارچوب درب است که شامل درزگیرهای ضد حریق یا دود، واشرها، آب و هوا و هر نوع سخت‌افزار مربوط به درب می‌باشد.
درب خود یکی از عناصر اضافی است. سخت‌افزار درب شامل دستگیره‌ها، مکانیزم‌های قفل، مکانیزم‌های لولا و دستگاه‌هایی است که به‌طور خودکار درها را می‌بندند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *