مشخصات درب خروج آتش نشانی

این مطالب در نظر دارد در مورد جزئیات، مشخصات درب خروج آتش نشانی و نحوه استفاده از آنها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

خروجی‌های اضطراری یا مسیرهای خروج که معمولاً شناخته می‌شوند، الزامات ترخیص را برای اطمینان از اینکه ساکنان ساختمان فضای کافی برای خروج ایمن از ساختمان دارند، تعیین کرده‌اند.

ویژگی‌های زیر ثابت شده است که به ارائه بهترین الزامات تخلیه اضطراری کمک می‌کند و در عین حال به حفظ یک محل کار یکنواخت برای کارکنان کمک می‌کند.

مشخصات درب خروج آتش نشانی

ظرفیت خروج به عرض قطعه و نوع اشغال بستگی دارد، برای همین هنگام تهیه درب ضد حریق از مراکز معتبر فروش درب ضد حریق اصفهان حتما به عرض قطعه توجه کنید.
NFPA بیان می‌کند که معمولی‌ترین ضریب ظرفیت پا برای پله‌ها 0.3 اینچ برای هر نفر است، در مقایسه با 0.2 اینچ برای هر نفر برای سایر حالت‌های خروج، مانند رمپ و مناطق همسطح.
برای دسترسی به صندلی چرخدار، یک درب باید حداقل 32 اینچ عرض خروجی داشته باشد. با این حال، اگر اتاق کمتر از 70 فوت مربع باشد، می‌توان این تعداد را به 28 کاهش داد.

از مشخصات درب خروج آتش نشانی توجه به عرض قطعه است، دری که به عنوان خروجی اضطراری استفاده می‌شود ممکن است تا 48 اینچ عرض داشته باشد.

راهروها در ساختمان‌های جدید باید حداقل ۳۶ اینچ عرض داشته باشند اما در ساختمان‌های قدیمی فقط ۲۸ اینچ عرض داشته باشند. سقف باید حداقل ۷.۵ فوت ارتفاع داشته باشد.
مسیرهای خروج، مانند راه پله ها، باید دارای مسیری با عرض حداقل ۴۴ اینچ باشند تا امکان فرود راحت دو نفر در کنار هم وجود داشته باشد.
NFPA ارتفاع رایزر ۷۸ اینچی و حداقل اندازه آج ۱۱ اینچ را برای پله‌های جدید الزامی می‌کند.
فرودها در هر ۱۲ فوت ارتفاع ضروری است و اندازه آج و رایزر به ترتیب نباید از ۳/۱۶ اینچ و ۳/۸ اینچ بیشتر باشد.

تست درب‌های ضد حریق در ساختمان‌ها موضوع مهمی است، در هر پله ای که بالاتر از 30 اینچ از سطح زمین قرار دارد، نرده‌ها نباید کمتر از 30 اینچ از سطح پله‌ها و 37 اینچ دورتر باشند. یک کره 4 اینچی باید بتواند بدون مانع شدن توسط محافظانی که حداقل 42 اینچ قد دارند از ریل عبور کند. برای رمپ‌های با ارتفاع 6 اینچی یا بالاتر، کد NFPA شیب 1 در 12 درصد را مجاز می‌کند.
رمپ‌ها می‌توانند کوتاه‌تر و شیب‌دارتر باشند، اما ارتفاع تکی آنها نمی‌تواند بیشتر از 30 اینچ باشد. حفاظ ها و نرده‌های مشابه مانند راه پله‌ها برای این ها نیز مورد نیاز است.

درب ضد حریق اصفهان

در مواقع اضطراری چگونه محل کار خود را ترک می‌کنید؟
آیا از محل قرارگیری هر خروجی در صورت شلوغی بودن انتخاب اول خود مطلع هستید؟
آیا می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درها در صورت آتش سوزی، انفجار یا سایر موارد اضطراری باز می‌شوند و مسیر خروج مانند راهرو مسدود نمی‌شود؟

اگر در مواقع اضطراری پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، ممکن است امنیت شما در خطر باشد.
استراتژی خروج دقیقاً چیست؟

مسیر سفری که می‌توان از آن برای خروج از یک محل تجاری در هر زمان استفاده کرد و مستقیماً به مکانی که امن تلقی می‌شود منتهی می‌شود، به عنوان مسیر خروج شناخته می‌شود.

یک مسیر خروجی از سه عنصر زیر تشکیل شده است:
بخشی از یک مسیر خروجی که مستقیماً به خروجی مورد نظر منتهی می‌شود به عنوان دسترسی خروج شناخته می‌شود.
برای یک محل کار چند خروجی از ساختمان باید وجود داشته باشد؟
یک محل کسب و کار معمولاً باید حداقل دو راه برای کارمندان و سایر ساکنان ساختمان داشته باشد تا در مواقع اضطراری سریعاً محل را ترک کنند.
اگر افراد زیادی در آنجا کار می‌کنند، اگر ساختمان خیلی بزرگ است، یا اگر طراحی محل کار باعث می‌شود کارکنان نتوانند به روشی مطمئن از آنجا خارج شوند، باید بیش از دو خروجی در ساختمان وجود داشته باشد.
خروجی‌های باقی‌مانده باید تا حد امکان از یکدیگر دور باشند تا جایی که یکی از آن‌ها توسط آتش یا دود مسدود شده باشد.
اگر تنها یک مسیر خروجی برای همه کارکنان وجود داشته باشد تا در مواقع اضطراری به دلیل تعداد کارمندان، وسعت ساختمان، تعداد افرادی که در آن مشغول به کار هستند یا طراحی محل کار، از آن استفاده کنند، ممکن است وجود داشته باشد.

الزامات درب خروجی آتش نشانی

مشخصات طراحی و ساخت اضافی مورد نیاز برای مسیرهای خروجی چیست؟

اهمیت درب ضد حریق برای محیط کار بسیار زیاد است، محل کار باید همیشه مسیرهای خروجی داشته باشد.

این مناطق تخلیه خروجی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا همه افرادی را که احتمالاً از آن مسیر خروجی از ساختمان استفاده می‌کنند، در خود جای دهد.

پله‌های خروجی که بالاتر از سطحی که تخلیه خروجی در آن قرار دارد باید در آن سطح توسط درها، پارتیشن‌ها یا سایر موانع مؤثر مسدود شوند که مشخص می‌کند کدام سمت بالا و کدام راه خارج است.

از داخل، درهای مسیر خروجی باید باز شوند. آن‌ها نباید دارای هیچ ابزار یا آلارمی باشند که در صورت نقص عملکرد مانع از استفاده افراد از خروجی شود.
مسیرهای خروجی باید حداکثر بار مجاز ساکنین را برای هر طبقه‌ای که خدمت می‌کنند، تحمل کنند، و نمی‌توانند با حرکت به سمت تخلیه خروجی، از توانایی کمتری برخوردار شوند.

یک دسترسی خروجی باید حداقل ۲۸ اینچ عرض در تمام نقاط داشته باشد و دارای سقف‌هایی با ارتفاع حداقل ۷ فوت و ۶ اینچ باشد. عرض خروجی و تخلیه خروجی باید حداقل برابر با عرض دسترسی خروجی باشد که تنها یک دسترسی خروجی منتهی به تخلیه خروجی یا خروجی وجود دارد. چیزهایی که به سمت خروجی کشیده می‌شوند نباید آن را باریکتر کنند.

مسیرهای خروجی در فضای باز تا زمانی مجاز هستند که حداقل الزامات ارتفاع و عرض برای مسیرهای خروجی داخلی را داشته باشند و شرایط زیر را برآورده کنند: به طور منطقی مستقیم باشند و دارای مسیرهای پیاده رو صاف، محکم و تقریباً همسطح باشند.
بن بست بیش از ۲۰ فوت نداشته باشید. اگر احتمال انباشته شدن برف یا یخ وجود دارد، پوشش داده شود، مگر اینکه کارفرما بتواند ثابت کند که انباشته‌ها قبل از وجود خطر لغزش حذف می‌شوند. نرده‌های محافظ برای محافظت از کناره‌های بسته در صورت سقوط نداشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *