استاندارد خروجی درب‌های آتش نشانی

قانون و استاندارد خروجی درب‌های آتش نشانی می‌گوید که خروجی آتش باید به وضوح علامت‌گذاری شده و عاری از موانع باشد. این ممکن است به شکل یک علامت و یا برچسب نورانی باشد.

عرض موردنیاز یک خروجی آتش نشانی چقدر است؟

همانطور که در وب سایت مرکز مشاوره ایمنی آتش نشانی بریتانیا آمده است، هنگام در نظر گرفتن عرض درب‌های ضد حریق نصب شده در یک ساختمان، دو منبع اصلی وجود دارد.

تابلوی خروج آتش نشانی

مقررات ساختمان – رویکرد حداکثر تعداد افراد را در نظر بگیرید. مقررات ساختمانی حاوی راهنمایی در مورد عرض مسیرهای فرار و خروجی برای املاک نوساز، غیر خانگی و مناطق مشترک در بلوک‌های آپارتمانی ساخته شده در «مقررات ساختمانی ۲۰۱۰، ایمنی آتش نشانی، سند تایید شده B، جلد ۲ – ساختمان‌های دیگر» است.
Than Dwellinghouses، نسخه ۲۰۰۶، شامل اصلاحات تا آوریل ۲۰۱۹». این مقررات مشخص می‌کند که عرض راه‌های فرار و خروجی‌ها بسته به تعداد افرادی که نیاز به استفاده از آن‌ها دارند باید بر این اساس تنظیم شود. یعنی برای حداکثر ۶۰ نفر عرض نباید کمتر از ۷۵۰ میلی متر، برای ۱۱۰ نفر کمتر از ۸۵۰ میلی متر، برای ۲۲۰ نفر کمتر از ۱۰۵۰ میلی متر و برای بیش از ۲۲۰ نفر حداقل ۵ میلی متر برای هر محاسبه شود. شخص

استانداردهای بریتانیا – رویکرد پروفایل ریسک را در نظر بگیرید. استانداردهای بریتانیا توسط مؤسسه استاندارد بریتانیا که به عنوان نهاد استاندارد ملی بریتانیا شناخته می‌شود، تنظیم می‌شود. آن‌ها یک رویکرد تکمیلی برای محاسبه عرض درب‌های خروجی آتش نشانی با توجه به تعداد افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بر اساس دو عامل اتخاذ می‌کنند.
ویژگی‌های اشغال و نرخ رشد آتش. با ترکیب این دو عامل، مشخصات ریسک یک ساختمان خاص ایجاد می‌شود و زمینه برای رویکرد تفسیری بسیار بیشتری بر اساس مورد به مورد وجود دارد.

استاندارد خروجی درب‌های آتش نشانی در ساختمان

حداقل عرض برای خروجی فرار اضطراری در حالت ایده آل باید ۱۰۵۰ میلی متر باشد ولی به هیچ وجه کمتر از ۷۵۰ میلی متر نباشد و در جایی که کاربران ویلچر احتمالاً از آن کمتر از ۹۰۰ میلی متر استفاده می‌کنند. سطح خطر آتش سوزی محل از ارزیابی خطر آتش سوزی شما همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است به دست می‌آید:

حداقل عرض در مسیر فرار یا خروجی خطر آتش سوزی ساختمان و افراد

750mm – 1050mm کم خطر = ۸۰ نفر

ریسک متوسط ​​= ۱۰۰ نفر

خطر بالا = ۱۲۰ نفر

1050mm کم خطر = ۱۶۰ نفر

ریسک متوسط ​​= ۲۰۰ نفر

خطر بالا = ۲۴۰ نفر

۷۵ میلی متر اضافی بیش از ۱۰۵۰ میلی متر هر ۱۵ نفر بدون در نظر گرفتن سطح خطر

هنگام محاسبه ظرفیت خروجی، باید به خاطر داشته باشید که اگر بزرگ‌ترین خروجی‌ها یا خروجی‌ها نزدیک به هم هستند، تخفیف بدهید (نمونه زیر را ببینید)، زیرا ممکن است به دلیل آتش‌سوزی در دسترس نباشند. سپس تعداد افرادی را که می‌توانند با خیال راحت از خروجی‌های موجود استفاده کنند را با هم جمع کنید.
به عنوان مثال: خروجی A (عرض ۱۲۰۰ میلی متر) = ۲۰۰ + ۳۰ (۱۵۰ میلی متر روی ۱۰۵۰ میلی متر) = ۲۳۰ نفر، خروجی B (عرض ۹۰۰ میلی متر) = ۱۰۰ نفر و خروجی C (عرض ۸۵۰ میلی متر) = ۱۰۰ نفر. بزرگترین خروجی (A) را تخفیف دهید، سپس ظرفیت کل خروجی خروجی B + خروجی C = ۲۰۰ نفر است.

استاندارد خروجی درب‌های آتش نشانی در ساختمان

به چند خروجی آتش نشانی نیاز داریم؟

هیچ مقررات خاصی توسط دولت در مورد تعداد خروجی‌های آتش نشانی که باید در محل خود داشته باشید تعریف نشده است، با این حال دستورالعمل‌هایی در سند مقررات ساختمان وجود دارد که باید برای رعایت مقررات ایمنی آتش نشانی رعایت کنید.

دولت توصیه می‌کند که در صورت امکان بیش از یک خروجی آتش نشانی از محل شما فراهم شود. این خروجی‌ها باید کاملاً مستقل از یکدیگر بوده و در صورت امکان دارای راه‌های فرار جداگانه باشند.

سه عامل بر تعداد درب‌های خروجی آتش نشانی موردنیاز در یک محل تأثیر می‌گذارد که قبل از خرید درب ضد حریق از مراکز فروش درب ضد حریق اصفهان لازم است از آن‌ها مطلع باشید که عبارتند از:

  1. تعداد ساکنین اتاق
  2. تعداد طبقات یا طبقات یک ساختمان
  3. محدودیت در مسافت سفر تا نزدیک‌ترین خروجی

در دستورالعمل دولت آمده است که برای حداکثر ۶۰ نفر یک خروجی آتش نشانی، برای حداکثر ۶۰۰ نفر ۲ خروجی آتش نشانی و در موارد بیش از ۶۰۰ نفر حداقل باید ۳ خروجی آتش نشانی وجود داشته باشد. همیشه نمی‌توان تعداد افراد اتاق را دانست، بنابراین در این مثال ظرفیت اتاق بر اساس ضریب فضای کف موجود در ضمیمه C مقررات ساختمان بریتانیا محاسبه می‌شود.

تلاش برای اطمینان از مسافتی که افراد برای تخلیه محل باید طی کنند تا حد امکان کوتاه باشد، اما اگر ساختمانی بیش از یک خروجی داشته باشد، نباید نقطه‌ای وجود داشته باشد که بیش از ۶۰ متر از نزدیکترین مسیر فرار فاصله داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *