عایق غیر قابل احتراق پشم سنگ

در سال‌های اخیر، حوادث آتش سوزی با مشخصات بالا منجر به افزایش نظارت بر ایمنی ساختمان‌های ما در برابر آتش سوزی شده است. بنابراین بسیاری از کشورها الزامات خود را برای خواص آتش سوزی مصالح ساختمانی تقویت کرده‌اند.
بیش از ۳.۷ سالانه میلیون‌ها آتش‌سوزی در شهرهای سراسر جهان رخ می‌دهد و بیش از ۴۳۰۰۰ جان خود را از دست می‌دهند. این، ترکیب شده است با توجه به این واقعیت که آتش سوزی‌های امروزی بیش از شش برابر سریع‌تر از دهه ۱۹۵۰ گسترش می‌یابد، به این معنی است که آتش سوزی‌های بسیاری  وجود دارد.
مواد عایق غیر قابل احتراق پشم سنگ نقش مهمی در بهبود مقاومت در برابر آتش دارد. ساختمان‌ها، دارای خواص حرارتی خوب هستند که به محدود کردن گسترش آتش کمک می‌کند و به تضمین ایمنی بیشتر کمک می‌کند.

در اینجا واقعیت مهم در مورد مقاومت پشم سنگ در برابر آتش آورده شده است:

این ویژگی‌ها از پشم سنگ بسیار ناشی می‌شود نقطه ذوب بالا (بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد) و عالی است.
خواص عایق حرارتی پشم سنگ یک مانع آتش طبیعی، و اغلب برای محافظت استفاده می‌شود عناصر قابل احتراق و همچنین سازه‌های فولادی از آتش سوزی که به ساکنان زمان بیشتری برای تخلیه می‌دهد ساختمان و به آتش نشانان یک محیط امن‌تر برای خاموش کردن آتش و نجات مردم.
پشم سنگ گسترش آتش را محدود می‌کند پشم سنگ معمولاً به عنوان یک طبقه‌بندی می‌شود مواد غیر قابل احتراق 1&2، به این معنی که دارد سهم حداقل یا صفر در گسترش آتش سوزی. عایق پشم سنگ هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت آتش نمی‌گیرد و می‌تواند از گسترش آتش جلوگیری کند و به محدود کردن گسترش آتش کمک کرده، پشم سنگ همچنین در تضمین فرار ایمن نقش دارد.

 

محصولات ساختمانی مثل درب ضد حریق در اصفهان عناصر ساختمانی ساخته شده با پشم سنگ ثابت شده است مقاوم در برابر آتش آن به  یکپارچگی ساختار ساختمان  کمک کرده و باعث کاهش انتقال برای مدت طولانی به فضای دیگر می‌شود (در بسیاری از موارد بیش از ۹۰ دقیقه) در هنگام آتش سوزی.

پشم سنگ به مقاومت در برابر آتش کمک می‌کند،  پشم سنگ بیش از یک ماده مقاوم در برابر آتش است در واقع یک ماده مقاوم در برابر آتش است که می‌تواند مانع از آتش سوزی و گسترش آتش، کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی ومحیطی، اجتماعی و مالی مرتبط، تاثیرات مواد مقاوم در برابر آتش محرک‌های کلیدی در این امر هستند، کاهش هزینه عمده آتش سوزی، در حال حاضر برآورد شده است تقریباً ۱ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی در ۴سال با به حداقل رساندن تأثیر احتمالی آتش، پشم سنگ محصولات همچنین به حفظ سلامت و محیط امن کمک کرد است.
دود غلیظ در زمان آتش سوزی  و سم تولیدی شرایط بهداشتی افراد در معرض آن رو به خطر انداخته و مانع از توانایی آن‌ها در نجات خود شود آزمایشات مختلف نشان داده است که پشم سنگ مقدار قابل توجهی سم تولید نمی‌کند و سهم ناچیزی در آتش سوزی دارد.
سمیت در مقایسه با سایر مواد عایق این نیز به دلیل محتوای آلی بسیار کم است عایق پشم سنگ (تقریباً سه درصد)
در مقایسه با ۱۰۰ درصد در سایر محصولات

بازیافت پشم سنگ

سنگ قابل بازیافت است سنگ یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های خام جهان است مواد، اما هنوز نیاز به بهتر شدن وجود دارد.
استفاده از منابع سیاره ما پشم سنگ می‌تواند باشد بازیافت بی‌نهایت بدون تاثیر بر کیفیت آن. با بازیافت پشم سنگ مصرف اولیه مواد کاهش می‌یابد و با پشم بازیافتی جایگزین می‌شود  و زباله‌های رفتن به محل دفن زباله نیز کاهش می‌یابد.
پشم سنگ هیچ ماده سمی ندارد بازدارنده‌های شعله پشم سنگ ذاتاً غیر قابل احتراق است وبه مقاومت ساختمان‌ها در برابر آتش می‌افزاید و محدود می‌کند اثرات آتش سوزی پشم سنگ شامل نمی‌شود.

پشم سنگ حاوی هیچ گلخانه‌ای نیست،  پشم سنگ یک محصول دایره‌ای شکل است پشم سنگ را می‌توان تا بی‌نهایت بازیافت کرد محصولات، که یک عنصر حیاتی از «دایره» ما است مدل تجاری وقتی یک ساختمان تخریب می‌شود یا بازسازی شده، پشم سنگ قابل بازیافت است. در یک افزایش تعداد کشورها بازیافت پشم سنگ خدمات محصولات استفاده شده شما را برای بازیافت جمع آوری می‌کند.
اگر محصولی بادوام باشد، می‌تواند استفاده مداوم را برای مدت طولانی تحمل کند و عملکرد ثابتی را حفظ کند.
دوام یکی از عوامل مهم در انتخاب مصالح ساختمانی برای خانه شما است. یک ساخت و ساز بادوام محصول در طول عمر ساختمان دوام می‌آورد و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد.پشم سنگ ضد حریق

دو جنبه اصلی دوام وجود دارد:

اگر یک محصول ساختمانی بادوام باشد:
حفظ عملکرد ثابت در تمام موارد مهم (جنبه‌های حرارتی، مکانیکی یا آتش سوزی)
با توجه به عملکرد آن، مدت زمان طولانی داشته باشد.
به عنوان مثال، عمری به اندازه ۵۰ سال یا بیشتر باید برای محصولات عایق در نظر گرفته شود. از آنجایی که ساختمان‌ها می‌توانند برای چندین دهه پابرجا بمانند، ضروری است که مواد مورد استفاده برای ساخت آن‌ها نیز ادامه خواهد داشت. محصولات پشم سنگ این کار را انجام می‌دهند.

یک محصول بادوام علاوه بر عمر طولانی یک محصول ساختمانی بادوام، عملکرد قوی در طول عمر خود انجام می‌دهد  و نیازی به تعمیر و نگهداری یا تعویض منظم ندارد. محصول ساختمانی بادوام بنابراین مصرف کمتری دارد، باعث ایجاد ضایعات کمتر و ساخت آن می‌شود ت

وقتی صحبت از عایق می‌شود دوام مهم است، مواد عایق نصب شده در حین ساخت معمولاً برای چندین دهه در جای خود باقی می‌مانند. در حالی که یکی  می‌تواند یک ساختمان را برای بهره وری انرژی بازسازی کند افزودن یا جایگزینی عایق در برخی قسمت‌ها، می‌تواند جایگزینی در دیگران (مانند: حفره دیوارها یا زیر زمین). بنابراین مهم است که از یک محصول عایق بادوام استفاده کنید که عملکرد خوبی داشته باشد به طور مداوم در طول عمر ساختمان هدف اصلی از عایق‌بندی ارائه الف اسم محیط داخلی راحت و گرمایش کم و عمر ساختمان عملکرد مکانیکی خوب یک پارامتر مهم برای مواد عایق است.

محصولات پشم سنگ

خواص مکانیکی برای پاسخگویی به نیازهای کاربردهای فردی طراحی شده است. ثبات ابعادی و قابلیت تناسب ویژگی‌های ذاتی برای تمام محصولات پشم سنگ است. پشم سنگ را می‌توان طوری مهندسی کرد که بهترین عملکرد را برای طیف متنوعی از کاربردها ارائه دهدبرای مثال، فناوری دو چگالی ما از توزیع بهتر بار نقطه‌ای در سازه‌های سقف پشتیبانی می‌کند.
سفتی و ماهیت الیافی محصول چسبندگی کامل به ساختار قاب چوبی را تضمین می‌کند. پایداری ابعادی عملکرد عملکردی برجسته‌ای را تحت هر شرایط آب و هوایی ارائه می‌دهد. سلب‌های دو چگالی ثبت شده خاص حتی می‌توانند در زیر قطار برای جذب ارتعاش استفاده شوند.

چگونه باید یک محصول عایق را انتخاب کنید؟

عواقب آتش سوزی در یک ساختمان بلند می‌تواند بسیار جدی باشد. مردم باید انتظار داشته باشند که خانه‌ها، محل کار، مدارس و بیمارستان‌های‌شان امن باشد، اما آتش‌سوزی ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد. هنگامی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، ایمنی ساکنان ساختمان و اولین پاسخ دهندگان تا حد زیادی به عملکرد ساختمان در هنگام آتش سوزی بستگی دارد.
ما همچنین دیده‌ایم که آتش‌سوزی‌های ساختمان‌ها امروزه پنج تا ده برابر سریع‌تر از ۵۰ سال پیش گسترش می‌یابند که عمدتاً به دلیل افزایش استفاده ما از پلاستیک و سایر مواد مصنوعی است.
راه حل‌های عایق پشم سنگ یک جزء کلیدی در طراحی ساختمان‌های مقاوم در برابر آتش است. این عایق علاوه بر اینکه ذاتاً غیر قابل احتراق است، می‌تواند در برابر دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد (۱۸۰۰ درجه فارنهایت) مقاومت کند و به طور موثر برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن کار می‌کند.
در عین حال، پشم سنگ به انتشار مقادیر قابل توجهی دود سمی کمک نمی‌کند.
از بلوک‌های آپارتمانی گرفته تا آسمان‌ خراش‌ها، تأسیسات صنعتی و مدارس شلوغ، کیفیت طبیعی سنگ به ما کمک می‌کند تا شهرهایی پایدار و امن، پر از ساختمان‌های مقاوم در برابر آتش بسازیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *